T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / ÜNYE - Tekkiraz Ortaokulu

Tekkiraz Ortaokulu Stratejik Plan

Tekkiraz Ortaokulu Stratejik Plan 

T.C.

ÜNYE KAYMAKAMLIĞI

TEKKİRAZ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

2019-2023 STRATEJİK PLANI

 

 

 

 

 

 

SUNUŞ

 

 

     Geçmişten günümüze değişen ve hızla artarak ilerleyen teknolojilere ayak uydurmak, kaçınılmaz şekilde ona ulaşmak zorundayız.

     Güçlü bir ekonomiye ve güçlü bir devlete sahip olabilmek için tüm değişikliklerde dimdik ayakta durabilmek kaçınılmazdır. Gelişen ve sürekliliği gözlenebilen, bilgi, planlama temellerine dayanan bir Stratejik Plan oluşumu bu süreçteki en önemli unsurdur. Okulumuz misyonu ve vizyonu belirlenerek daha iyi bir eğitim seviyesine ulaşmak için sürekli yenilenmeyi, misyonumuzdan ve vizyonumuzdan taviz vermemeyi, kalite kültürünü geliştirmeyi hedeflemiştir.

     Tekkiraz Ortaokulu olarak Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü örnek alıp çağa uyum sağlamış, ülkeyi ve milleti yönetebilecek, vatanını, milletini seven, çevresine ışık tutabilecek, Türkiye Cumhuriyeti'nin çıtasını yükseltebilecek genç nesiller yetiştirebilmeyi amaçlayarak çalışmaktayız.

     Tekkiraz Ortaokulu stratejik planlama çalışmasına, okulumuzun durum tespiti yapılarak başlanmıştır. Okulun başarılı ve başarısız olduğu göstergeler ortaya konularak analiz yapılmıştır.

     Planlamamız her daim gözden geçirilerek, gerçekleşen göstergeler tespit edilecek ve gereken revizyonlar yapılacaktır. Bu plan dahilinde belirlenen hedeflere ulaşmada yapılan çalışmaların okulumuzun gelişmesine önemli katkılarda bulunacağına inanmaktayız.

     Planın gerçekleşmesinde emeği geçen tüm idareci, öğretmen ve diğer personellere teşekkür ediyorum.

 Fatih YILDIZ

 Okul Müdürü

 

İçindekiler

 

SUNUŞ........................................................................................................................................ 3

İÇİNDEKİLER................................................................................................................................. 4

BÖLÜM I: GİRİŞ VE PLAN HAZIRLIK SÜRECİ............................................................................................... 5

BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ................................................................................................................. 6

OKULUN KISA TANITIMI....................................................................................................................................................................................................... 6

OKULUN MEVCUT DURUMU: TEMEL İSTATİSTİKLER............................................................................................................................................................ 7

PAYDAŞ ANALİZİ.......................................................................................................................................................... 12

GZFT (GÜÇLÜ, ZAYIF, FIRSAT, TEHDİT) ANALİZİ.............................................................................................................................................................. 19

GELİŞİM VE SORUN ALANLARI........................................................................................................................................................................................... 23

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER..................................................................................... 26

MİSYONUMUZ......................................................................................................................................................... 26

VİZYONUMUZ.......................................................................................................................................................... 26

TEMEL DEĞERLERİMİZ................................................................................................................................................. 27

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER................................................................................................. 28

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM............................................................................................................................... 28

TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI...................................................................................................... 31

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE....................................................................................................................................... 37

  1. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME........................................................................................................... 39
    1. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME................................................................................................ 39

 

 

 

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ

2019-2023 Dönemi Stratejik Plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır.

Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.

 

STRATEJİK PLAN ÜST KURULU

 

Üst Kurul Bilgileri

Ekip Bilgileri

Adı Soyadı

Unvanı

Adı Soyadı

Unvanı

Fatih YILDIZ

Okul Müdürü

Harun KOÇ

Öğretmen

  Cafer UÇAR

  Müdür Yardımcısı

Emrah ŞENTEPE

Öğretmen

  Yaşar Selçuk ÇAM

Öğretmen

Meral GENÇ

Öğretmen

Cevdet TÜRK

Okul Aile Birliği Başkanı

Salih DUR

Öğretmen

Tuncay ÇETİN

Okul Aile Birliği Temsilcisi

Ayşe ALKAN

Gönüllü Veli

 

 

 

BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ

 

     Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt  bulunmaya  çalışılmıştır.

Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun  Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.

 

Okulun Kısa Tanıtımı

 

          Osmanlı İmparatorluğu Döneminde de eski bir yerleşim merkezi olan mahallemizin, kuruluş tarihi kesin olarak bilinmemekle beraber bir ilköğretim okulunun olduğu ve bu okulun Cumhuriyet Döneminde 1939 yılına kadar üç yıllık olarak eğitim verdiği bilinmektedir. 1939 yılında günümüz beş yıllık ilkokulu teşekkül ettirilmiş ve 1968 yılına kadar bu şekilde devam etmiştir.

Eğitim ve öğretime duyarlı olan mahallemizde 1968-1969 öğretim yılında 57 öğrencisi ile ortaokul öğretimine de başlanmış olup ilk mezunlarını 1970-1971 öğretim yılında 54 öğrenciyle ilk mezunlarını vermiştir. 1982-1983 yılına kadar ilkokul ve ortaokul halkın yardımıyla yapılan ayrı ayrı binalarda eğitim verirken yeni bir kanunla Temel Eğitim, daha sonra da İlköğretim Okulu haline getirilmiş ve devletin yaptırmış olduğu yeni binasına taşınmıştır. 1982-1983 öğretim yılında Tekkiraz Temel Eğitim Okulu olarak yeni binasında öğretime başlayan Tekkiraz Ortaokulu, 1983-1984 öğretim yılında Birinci Kademe (İlkokul) ve İkinci Kademe (Ortaokul) şeklinde tek müdürlük altında toplanmıştır.

1998 yılına kadar tek eğitim binasında hizmet veren Tekkiraz Ortaokulu, 6000 metre kare alan üzerinde yeni derslik binasının da hizmete geçmesi ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından yaptırılarak 1996 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na devredilen 74 yatak kapasiteli pansiyon binası ile yepyeni bir görünüm kazanmış ve tam bir eğitim külliyesi halini almıştır. Tekkiraz Ortaokulu, 1997-1998 öğretim yılından itibaren Devlet Parasız Yatılı Öğrencilerine de eğitim vermeye başlamıştır. 1997-1998 öğretim yılında Tekkiraz Ortaokulu'nun adı Tekkiraz Pansiyonlu İlköğretim Okulu olarak değiştirilmiştir. 2008-2009 Eğitim Öğretim yılı başında da Tekkiraz Ortaokulu'nun pansiyon faaliyetine son verilmiştir. 2012 yılında " 4+4+4 Eğitim Kanunu " gereğince İlkokul ve Ortaokul olarak tek müdürlük bünyesindeyken, 2014 yılından itibaren müstakil müdürlük olarak eğitim – öğretime devam etmektedir.

 

 

Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler

 

Okul Künyesi

 

Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır.

 

Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi

İli: Ordu

İlçesi: Ünye

Adres:

Tekkiraz Mah. Ünye/Ordu

Coğrafi Konum (link):

http://tekkirazoo.meb.k12.tr/tema/harita.php

Telefon Numarası:

0 452 3435008

Faks Numarası:

0 452 3435008

e- Posta Adresi:

740111@meb.k12.tr

 

Web sayfası adresi:

http://tekkirazortaokulu.meb.k12.tr/

 

Kurum Kodu:

740111

Öğretim Şekli:

Tam Gün

Okulun Hizmete Giriş Tarihi : 1996

Toplam Çalışan Sayısı

21

 

 

Öğrenci Sayısı:

Kız

84

 

Öğretmen Sayısı

Kadın

6

Erkek

80

Erkek

10

Toplam

164

Toplam

16

Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:18

Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:18

Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:10.25

Şube Başına 30'dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı

:0

Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı

275.00 tl

Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi

3

               

 

 

 

 

Çalışan Bilgileri

Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.

Çalışan Bilgileri Tablosu

 

Unvan*

Erkek

Kadın

Toplam

Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı

2

0

2

Sınıf Öğretmeni

0

0

0

Branş Öğretmeni

9

7

16

Rehber Öğretmen

1

0

1

Yardımcı Personel

2

0

2

Güvenlik Personeli

0

0

0

Toplam Çalışan Sayıları

14

7

21

 

 

Okulumuz Bina ve Alanları

Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.

 

Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler

 

Okul Bölümleri

Özel Alanlar

Var

Yok

Okul Kat Sayısı

3

Çok Amaçlı Salon

 

X

Derslik Sayısı

9

Çok Amaçlı Saha

 

X

Derslik Alanları (m2)

410

Kütüphane

X

 

Kullanılan Derslik Sayısı

9

Fen Laboratuvarı

X

 

Şube Sayısı

9

Bilgisayar Laboratuvarı

X

 

İdari Odaların Alanı (m2)

30

İş Atölyesi

 

X

Öğretmenler Odası (m2)

50

Beceri Atölyesi

 

X

Okul Oturum Alanı (m2)

360

Pansiyon

 

X

Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2)

802

Lojman

 

X

Okul Kapalı Alan (m2)

1440

 

 

 

Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2)

0

 

 

 

Kantin (m2)

0

 

 

 

Tuvalet Sayısı

12

 

 

 

 

 

Sınıf ve Öğrenci Bilgileri

Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir.

 

SINIFI

Kız

Erkek

Toplam

SINIFI

Kız

Erkek

Toplam

5/A

10

9

19

8/B

9

11

20

5/B

6

11

17

8/C

9

10

19

6/A

10

9

19

 

 

 

 

6/B

12

6

18

 

 

 

 

7/A

10

6

16

 

 

 

 

7/B

9

8

17

 

 

 

 

8/A

10

9

19

 

 

 

 

 

 

Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız

Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir.

Teknolojik Kaynaklar Tablosu

 

Akıllı Tahta Sayısı

15

TV Sayısı

0

Masaüstü Bilgisayar Sayısı

17

Yazıcı Sayısı

1

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı

0

Fotokopi Makinası Sayısı

1

Projeksiyon Sayısı

0

İnternet Bağlantı Hızı

100 mbps

 

 

Gelir ve Gider Bilgisi

Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son üç  yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.

 

 

 

Yıllar

Gelir Miktarı

Gider Miktarı

2017

3974,14

7.885,0

2018

4254,28

Harcama yapılmamıştır.

2019

1.800,00

4.935,00

 

 

 

 

PAYDAŞ ANALİZİ

 

Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır.

 
   

 

 

Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir

 

 

ÖĞRENCİ ANKETİ SONUÇLARI

 

                Öğrencilerimiz tarafından doldurulan "Tekkiraz Ortaokulu Müdürlüğü Stratejik Planı Öğrenci Görüş ve Anket Değerlendirme Formu" sonucunda öğrencilerimiz tarafından belirlenen olumlu ve olumsuz yönler aşağıda belirtilmiştir.

 

 

Okulumuz öğrencilerine yapmış olduğumuz anketler sonucunda; okulumuzun olumlu (başarılı) yönleri;

ü  Okul müdürüyle ihtiyaç duyulduğunda rahatlıkla görüşülmesi,

ü  Öğretmenlerle ihtiyaç duyulduğunda rahatlıkla görüşülebilmesi,

 

ü  Okul rehberlik servisinden rahatlıkla yararlanılabilmesi,

 

ü  Sosyal, sportif, kültürel etkinliklere yer verilmesi,

 

ü  Fiziksel olarak birçok  imkâna sahip olunması,

 

ü  Öğrenme ortamlarının yeterli ve eğlenceli olması,

 

ü  Öğretmenlerin yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanılması,

 

ü  Derslerin konuya uygun  araç gereçlerle oyunlaştırılarak, somutlaştırılarak işlenmesi,

 

ü  İç dış bütün mekânlarımızın temiz olması,

 

ü  Okulun her anlamda sağlıklı ve güvenli olması,

 

ü  Okula ulaşımın idare tarafından düzenli olarak takip eilmesi,

 

ü  Ders içerikleri için Eğitimde Bişim Ağı(EBA)'nın kullanılması,

 

ü  Okul içi ve bahçenin temiz olması,

ü  Okulda öğrencilerin kemdilerini güvende hisssetmeleri,

 

ü  Okulda Destekleme ve Yetiştirme kurslarının olması,

                     Okulumuz öğrencilerine yapmış olduğumuz anketler sonucunda; okulumuzun olumsuz (başarısız) yönleri;

 

ü Okul bahçesinde başıboş köpeklerin olması

 

ü Okulda farklı oyun alanlarının olmaması

 

ü Okulun kapalı spor alanının olmaması,

 

TEKKİRAZ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANI (2019-2023)                         

1

Öğretmenlerimle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilirim.

2

Okul müdürü ile ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla konuşabiliyorum.

3

Okulun rehberlik servisinden yeterince yararlanabiliyorum.

4

Okula ilettiğimiz öneri ve isteklerimiz dikkate alınır.

5

Okulda kendimi güvende hissediyorum.

6

Okulda öğrencilerle ilgili alınan kararlarda bizlerin görüşleri alınır.

7

Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır.

8

Derslerde konuya göre uygun araç gereçler kullanılmaktadır.

9

Teneffüslerde ihtiyaçlarımı giderebiliyorum.

10

Okulun içi ve dışı temizdir.

11

Okulun binası ve diğer fiziki mekânlar yeterlidir.

12

Okul kantininde satılan malzemeler sağlıklı ve güvenlidir.

13

Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir.

 "ÖĞRENCİ GÖRÜŞ VE DEĞERLENDİRMELERİ" SONUÇLARI

 

ÖĞRETMEN ANKETİ SONUÇLARI

 

                Öğretmenlerimiz tarafından doldurulan "Tekkiraz Ortaokulu Müdürlüğü Stratejik Planı Öğretmen  Görüş ve Anket Değerlendirme Formu" sonucunda öğrencilerimiz tarafından belirlenen olumlu ve olumsuz yönler aşağıda belirtilmiştir.

 

 

Okulumuz öğretmenlerine yapmış olduğumuz anketler sonucunda; okulumuzun olumlu (başarılı) yönleri;

 

ü  Okulda alınan kararların çalışanların katılımıyla alınması,

 

ü  Okuldaki tüm duyuruların zamanında iletilmesi,

 

ü  İşbirliği-dayanışma içinde aile ortamı gibi çalışma ortamının olması,

 

ü  Her türlü teknolojik imkânın olması,

 

ü  İdarenin yeniliklere açık olması,

 

ü  Birlik ve beraberlik ortamının olması,

 

ü  Yönetici ve öğretmenler arasında sağlıklı bir iletişimin olması,

 

ü  Kolay ulaşılabilir, empati yapabilen, objektif idareciler ile fiziki olarak yeterli çalışma ortamının olması,

 

ü  Özlük işlerinin düzenli takip edilmesi,

 

ü  Çalışanların değişim yapacak fikirlerinin desteklenmesi,

 

ü  İstek ve beklentilere zamanında yanıt alınması,

 

ü  Okulun vizyon ve misyonu doğrultusunda çalışmalarını yapan idarecilerin olması,

 

ü  Okulun kalite politikası,

 

Okulumuz öğretmenlerine yapmış olduğumuz anketler sonucunda; okulumuzun olumsuz (başarısız) yönleri;

ü  Taşımalı eğitimin sıkıntıları,

ü  Sosyal kültürel faaliyet eksikliği,

 

TEKKİRAZ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANI (2019-2023)

"ÖĞRETMEN GÖRÜŞ VE DEĞERLENDİRMELERİ" SONUÇLARI

                                                                                                 

1

Okulumuzda alınan kararlar, çalışanların katılımıyla alınır.

2

Kurumdaki tüm duyurular çalışanlara zamanında iletilir.

3

Her türlü ödüllendirmede adil olma, tarafsızlık ve objektiflik esastır.

4

Kendimi, okulun değerli bir üyesi olarak görürüm.

5

Çalıştığım okul bana kendimi geliştirme imkânı tanımaktadır.

6

Okul, teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir.

7

Okulda çalışanlara yönelik sosyal ve kültürel faaliyetler düzenlenir.

8

Okulda öğretmenler arasında ayrım yapılmamaktadır.

9

Okulumuzda yerelde ve toplum üzerinde olumlu etki bırakacak çalışmalar yapmaktadır.

10

Yöneticilerimiz, yaratıcı ve yenilikçi düşüncelerin üretilmesini teşvik etmektedir.

11

Yöneticiler, okulun vizyonunu, stratejilerini, iyileştirmeye açık alanlarını vs. çalışanlarla paylaşır.

12

Okulumuzda sadece öğretmenlerin kullanımına tahsis edilmiş yerler yeterlidir.

13

Alanıma ilişkin yenilik ve gelişmeleri takip eder ve kendimi güncellerim.

 

 

 

 

VELİ  ANKETİ SONUÇLARI

 

 

                Velilerimiz tarafından doldurulan "Tekkiraz  Ortaokulu Müdürlüğü Stratejik Planı Öğretmen  Görüş ve Anket Değerlendirme Formu" sonucunda öğrencilerimiz tarafından belirlenen olumlu ve olumsuz yönler aşağıda belirtilmiştir.

 

 

Okulumuz velilerine yapmış olduğumuz anketler sonucunda; okulumuzun olumlu (başarılı) yönleri;

ü  Okul müdürü ve yardımcılarıyla ihtiyaç halinde raahatlıkla görüşülmesi,

ü  Öğretmenlerin öğrenciler ile bire bir ilgilenmesi ve istenildiği zaman öğretmene ulaşılabilmesi,

ü  Veliyi ilgilendiren duyuruların veliye zamanında iletilmesi,

ü  Öğrenci ile ilgili konularda ihtiyaç duyulduğunda rehberlik servisinden yararlanılabilmesi,

 

ü  Okula iletilen sorunların çözüme ulaştırılması,

 

ü  Öğretmenlerin yeniliğe açık, genç ve istekli olması,

 

ü  Okul idaresi ve öğretmenlerine güven,

 

ü  Veli görüşlerinin dikkate alınması,

 

ü  Okul temizliği,

 

ü  Okulun aileler ile yakın işbirliği içinde olması,

 

ü  Okulun fiziki imkanlarının yeterli olması,

 

ü  Öğretmenlerin, her konuda bilgili ve ilgili olmaları,

 

Okulumuz velilerine yapmış olduğumuz anketler sonucunda; okulumuzun olumsuz (başarısız) yönleri;

 

*Güvenlik görevlisinin olmaması

 

*Sosyal kültürel faaliyet eksikliği

 

*Okul bahçesinde başı boş köpeklerin olması

 

TEKKİRAZ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANI (2019-2023)

1

İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşebiliyorum.

2

Bizi ilgilendiren okul duyurularını zamanında öğreniyorum.

3

Öğrencimle ilgili konularda okulda rehberlik hizmeti alabiliyorum.

4

Okula ilettiğim istek ve şikâyetlerim dikkate alınıyor.

5

Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır.

6

Okulda yabancı kişilere karşı güvenlik önlemleri alınmaktadır.

7

Okulda bizleri ilgilendiren kararlarda görüşlerimiz dikkate alınır.

8

E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi ile okulun internet sayfasını düzenli olarak takip ediyorum.

9

Çocuğumun okulunu sevdiğini ve öğretmenleriyle iyi anlaştığını düşünüyorum.

10

Okul, teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir.

11

Okul her zaman temiz ve bakımlıdır.

12

Okulun binası ve diğer fiziki mekânlar yeterlidir.

13

Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir.

"VELİ GÖRÜŞ VE DEĞERLENDİRMELERİ" SONUÇLARI

 

 

 

 

GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi

 

            Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir  gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış  faktör  olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.

Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul   müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.

          İçsel Faktörler

Güçlü Yönler

 

Öğrenciler

Öğrenmeye istekli, hedefi ve amacı olan, teknolojiyi kullanabilen öğrencilerin varlığı, öğrencilerin benzer kültürel özelliklere sahip olması ve okula uyum sorunu yaşamamaları , disiplin olayının olmaması

Çalışanlar

Genç, dinamik, teknoloji  araçlarını en iyi şekilde kullanabilen, kurum kültürüne bağlı

iletişime açık, kendini yenileyen değişim ve yeniliğe açık öğretmenlerin, çalışanların varlığı

Veliler

 Velilerin öğretmenlere ve okul idaresine güveninin yüksek olması ve iletişime açık olmaları,

Bina ve Yerleşke

  Okul binasının fiziksel olarak bölgeye cevap verebilmesi, okul bahçesinin geniş olması, okul binasının yerleşim alanı dışında olmasından eğitim açısından elverişli olması

Donanım

  Akıllı tahtaların oluşu, internet ağının düzenli işlemesi, bilgisyar ve fen laboratuvarlarının bulunması.

Bütçe

 Temel eğitim olan okulumuzun okul aile birliği bütçesi olmakla birlikte merkezi bütçeden zaman zaman küçük onarımlar şeklinde çalışmalar yapılmakta.

Yönetim Süreçleri

Okul idaresinin eğitim-öğretim konusunda öğretmenlere destek olması.Yatay,dikey  ve bütün çalışanlar ile iletişim kanallarının açık tutulduğu çağdaş,demokratik yönetim anlayışının benimsendiği, bütün paydaşlar ile iletişim halinde olan bir yönetim süreci işlemektedir.

İletişim Süreçleri

Okulumuzda bütün paydaşlar ile çalışanlar arasında  iletişimin aktif olması,

Okul idaresi ile çalışanlar arasında birlik beraberlik ruhunun olması,

 

 

 

 

Zayıf Yönler

 

Öğrenciler

Bütün rehberlik faaliyetlerine rağmen hedefi olmayan, aldığı eğitim ve öğretim sonucunda hayatta nerelere gelebileceğinin bilincinde olmayan zamanın büyük bir bölümünün

teknolojik araçlar ve internet ile boşa harcanması.

Çalışanlar

Öğretmenlerin okulda çalışma sürelerinin kısa olması

Veliler

Taşıma merkezli olması nedeni ile mahallelerden gelen öğrenci velileri ile yaşanan iletişim sorunları, velilerin öğrencileri yeterince takip etmemesi ve öğrencinin yine veli tarafından evde

ya da okulda desteklenmemesi

Bina ve Yerleşke

Yerleşim yerinde sosyal imkânların yeterli düzeyde olmaması, binanın ek bina olması nedeniyle aktif çalışma alanlarının yetersiz olması.

Donanım

Okulumuza ilköğretimden ayrıldıktan sonra             merkezi bütçeden      donanım           malzemesi gelmemiştir.

 

 

Bütçe

Temel eğitim okullarının bütçelerinin olmaması, Okul Aile Birliğinin de istenilen düzeyde

aktif çalışamaması nedeni ile okulumuzun kendine ait düzenli bütçesi yoktur.

İletişim Süreçleri

Taşıma merkezi olunması nedeni ile mahallelerden gelen veliler ile yaşanan iletişim sorunları

ve bu velilerin okul ve öğretmenler ile iletişim halinde olmaması

 

 

Dışsal Faktörler

 

Fırsatlar

 

Politik

Belediyenin olması ve gerektiği zaman her alanda destek alınabilmesi.

Ekonomik

Eğitim için gerektiğinde harcama yapabilecek destek olabilecek bireylerin varlığı

Sosyolojik

Eğitim ve öğretimin önemimi bilen eğitim seviyesi yüksek bireylerin varlığı

Teknolojik

Bilişim ve teknoloji araçlarında eksikliğin olmaması

Mevzuat-Yasal

Her alanda mutlaka baş vurulacak mevzuatın olması

Ekolojik

Okulun çevre şartlarından dolayı kolay ulaşılabilir yerde olması ilçeye 26 km

 

Tehditler

 

Politik

Okulların karar almada tam anlamıyla yetkili olmamaları

Ekonomik

Okulun kendine ait bütçesinin olmaması

Sosyolojik

Öğrenci ailelerinin sosyal ve ekonomik yönden zayıf olması nedeniyle öğrencilerin okul sonrası eğitimlerinin yeterince desteklenememesi

Teknolojik

Teknoloji ve bilişim araçlarının bilinçsiz kullanımı ile olumsuz etkilenme

Mevzuat-Yasal

Çok sık değişen mevzuat

Ekolojik

Öğrencilerin geldiği köylerin okula uzak olması

 

Gelişim ve Sorun Alanları

 

Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.

Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim   ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.

 

 

Eğitime Erişim

Eğitimde Kalite

Kurumsal Kapasite

Okullaşma Oranı

Akademik Başarı

Kurumsal İletişim

Okula Devam/ Devamsızlık

Sosyal, Kültürel ve Fiziksel

Gelişim

Kurumsal Yönetim

Okula Uyum, Oryantasyon

Sınıf Tekrarı

Bina ve Yerleşke

Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler

 Yönlendirme

Donanım

Yabancı Öğrenciler

Öğretim Yöntemleri

Temizlik, Hijyen

Hayatboyu Öğrenme

Ders Araç Gereçleri

İş Güvenliği, Okul Güvenliği

 

 

Taşıma ve Servis

 

Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.

 

Gelişim ve Sorun Alanlarımız

 

1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

1

Taşımalı Eğitim

2

İlköğretimde Devamsızlık ve Sınıf Geçme

3

Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş

4

Veliye Erişim Güçlüğü

5

Eğitime Erişimin Nitelikten Çok Nicelikte Kalması

6

Özel Eğitim İhtiyacı Olan Bireylerin Erişim ve Tanılamasında ki Sorunlar

 

 

2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE

1

Eğitim Konusunda Toplumda ve Bilişim Teknolojilerinde Yaşanılan Hızlı Değişim ve Dejenerasyonun

Öğrencileri etkilemesi

2

Programların ve Mevzuatın Çok Sık Değişmesi

3

Sınıf Geçmenin Kolaylaşması Sonucu Okulların Yaşadığı Olumsuzluklar

4

Ölçme ve Değerlendirmenin Süreçten Çok Sonuç Odaklı Olması

5

Sonuç ve Süreç Değerlendirmesinde Eğitimden Çok Öğretimin Değerlendirilmesi ve Ön Plana Çıkarılması

 

3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE

1

Çalışanların Ödüllendirilmesinde Okul İdaresinin Etkisiz Bırakılması

2

Hizmet İçi Eğitimin Kalitesi Zamansızlığı

3

Okul Bahçesinin beton ve parke taşlarından oluşmasından dolayı oyun oynamaya müsait olmaması ,

4

Okul Aile Birliğinin Tam Çalışamaması

5

Daha Sonuç alınmadan Çok Sık Değişen Mevzuatlar

6

Yöneticilere Sorumluluk Paralelinde Yetki Verilmemesi

7

Okulların Kendine Özgü Bütçelerinin Olmaması

8

Okulların Eğitim Öğretim Dışında Diğer Bakanlıkların İş ve İşlemleri İle İlgili Olarak Meşgul edilmesi

9

Okullarda Stratejik Yönetim Anlayışının Bütün Unsurlarıyla Hayata Geçmemiş Olması

10

İdareciliğin İkinci Görev Olarak Görülmesi ve Çok Sık Değişim.

 

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER

 

Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır.

MİSYONUMUZ

 

Okulumuz, ülkemizin mevcut şartları dâhilinde, gelişen teknolojiye ayak uyduran, milli kültürden kopmadan dünyadaki gelişmelere entegre olan, kendi yeteneklerini ortaya çıkarabilen bireylerin yetişmesini sağlayan bir kurumdur.

 

 

 

VİZYONUMUZ

 

Bilgi toplumuna adapte olacak, onu daha da geliştirecek altyapıya sahip bir kurum haline gelmek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMEL DEĞERLERİMİZ

 

 

 

      Öğrencilerimizin çevresine uyum sağlayabilmelerini, üretici ve mutlu bir birey olmalarını sağlamayı temel ilke olarak benimseriz.

      Okulumuzdaki iletişim kanalları herkese açıktır.

      " Her öğrenci öğrenebilir " felsefesini benimseriz.

      Paydaşlarımızın istek ve beklentileri bizim için önemli ve önceliklidir.

      Her alanda öğrencilerimize iyi bir model olmaya çalışırız.

      Çevreyi korur ve geliştiririz.

      Öğrencilerimizin bireysel farklılıkları ve yeterliliklerini dikkate alırız.

      Atatürk ilke ve İnkılaplarını özümseyen bireyler yetiştirmek.

      Katılımcı, şeffaf, yaratıcı ve hizmette kaliteyi arttıran yönetim anlayışını benimsemek

      Ben yerine biz felsefesini benimseyerek ekip ruhunu geliştirmek.

      İnsan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğünü gözeten, çevreye duyarlı, sorumluluk bilincine sahip bireyler yetiştirmek.

   Gelişen ve değişen teknolojiyi takip ederken milli ve manevi duygulardan sapmamak

 

 

 

 

 

 

 

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER

 

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

 

Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayatboyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır.

Stratejik Amaç 1: Bütün bireylerin eğitim ve öğretime adil şartlar altında erişmesini sağlamak.

Stratejik Hedef 1.1. Plan dönemi sonuna kadar dezavantajlı gruplar başta olmak üzere, eğitim ve öğretimin her tür ve kademesinde katılım ve tamamlama oranlarını artırmak

 

 

Performans Göstergeleri 1.1

 

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2018

2019

2020

2021

2022

2023

PG.1.1.a

Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt

yaptıranların oranı (%)

100

100

100

100

100

100

PG.1.1.b

İlkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı

(%)(ilkokul)

 

0

 

0

 

0

 

0

 

0

 

0

PG.1.1.c.

Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon

eğitimine katılanların oranı (%)

100

100

100

100

100

100

PG.1.1.d.

Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri

devamsızlık yapan öğrenci oranı (%)

0

0

0

0

0

0

PG.1.1.e.

Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri

devamsızlık yapan yabancı öğrenci oranı (%)

0

0

0

0

0

0

PG.1.1.f.

Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin

kullanımına uygunluğu (0-1)

0

0

1

1

1

1

 

 

Okulumuzda örgün ve yaygın eğitimin her kademesinde başta dezavantajlı bireyler olmak üzere, tüm bireylerin eğitim ve öğretime etkin katılımının artırılması planlanmaktadır. Bu nedenle eğitim ve öğretime katılımın artırılması ve tüm bireylere adil şartlarda sunulması hedeflenmektedir.

Bu hedefin gerçekleşmesi ile örgün öğretimin her kademesinde okullaşma oranlarının artması, devamsızlığın ve okul terklerinin azalması, özellikle engelliler başta olmak üzere özel politika gerektiren grupların eğitime erişim olanaklarının artması hedeflenmektedir.

 

 

Eylemler

 

 

 

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması

yapılacaktır.

Okul Stratejik Plan Ekibi

01 Eylül-20 Eylül

1.1.2

Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı

sistemi için çalışmalar yapılacaktır.

Okul Müdürü

01 Eylül-20 Eylül

1.1.3

Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri ile özel aylık

toplantı ve görüşmeler yapılacaktır.

Rehberlik Servisi

Her ayın son haftası

 

1.1.4

Okulun     özel      eğitime     ihtiyaç      duyan                   bireylerin

kullanımının kolaylaştırılması için eksikler tamamlanacaktır.

 

Okul Müdürü,Veliler

 

Mayıs 2020

1.1.5

Okula yeni başlayan çocukların oryantasyon

eğitim almaları için gerekli çalışmalar yapılacaktır.

Rehberlik Servisi

Eylülün ilk haftası

 

1.1.6

Okulumuzda devamsızlık, sınıf tekrarı ve okuldan erken ayrılma nedenlerinin tespiti için araştırmalar yapılarak gerekli önlemler alınacaktır.

 

Öğretmenler,İdareciler,Veliler

 

Eğitim Öğretim süresince

 

 

 

 

TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI

 

Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır.

Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile istihdam ve meslek edindirmeye yönelik rehberlik ve diğer mesleki faaliyetler  yer almaktadır.

 

 

Stratejik Amaç 2: Bütün bireylere ulusal ve uluslararası ölçütlerde bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılması ile girişimci, yenilikçi, yaratıcı, dil becerileri yüksek, iletişime ve öğrenmeye açık, öz güven ve sorumluluk sahibi sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesine imkân sağlamak

 

 

 

Stratejik Hedef 2.1: Bütün bireylerin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını ve öğrencilerin akademik başarı düzeylerini artırmak.

 

 

Performans Göstergeleri

 

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2018

2019

2020

2021

2022

2023

PG.2.1.a

Temel eğitimden ortaöğretime geçiş ortak sınavlarının puan ortalaması

299

320

350

360

365

375

PG.2.1.b

Öğrencilerin yılsonu başarı puanı ortalamaları

74,43

78

80

82

86

90

PG.2.1.c.

Öğrenci başına okunan kitap sayısı

14

17

20

22

25

28

PG.2.1.d.

Okul/ kurumda etkinliklere katılan öğrenci sayısı

80

90

100

110

120

130

PG.2.1.e.

  İftihar belgesi alan öğrenci oranı

%6,66

10

15

20

25

30

PG.2.1.f.

Disiplin cezası alan öğrenci oranı

%0

0

0

0

0

0

PG.2.1.g.

Çocuklara şiddet ve çocuk istismarını önlemeye

yönelik yapılan etkinlik sayısı

4

5

6

6

7

7

PG.2.1.h.

Madde bağımlılığı ve zararlı alışkanlar konusunda

yapılan faaliyet sayısı

3

4

5

6

6

7

PG.2.1.ı.

Sağlıklı ve dengeli beslenme ile ilgili verilen

eğitime katılan öğrenci sayısı

120

130

135

140

145

150

PG.2.1.i.

Trafik güvenliği ile ilgili açılan eğitime katılan

öğrenci sayısı

84

100

110

120

120

120

PG.2.1.j.

Çevre bilincinin artırılması çerçevesinde yapılan

etkinliklere katılan öğrenci sayısı

70

75

80

85

90

95

PG.2.1.k.

RAM'dan yararlanan öğrenci sayısı

8

6

3

1

1

1

 

 

Özel eğitime muhtaç ve üstün yetenekli öğrencilerin yetiştirilmesi için etkili tanılama ve kaliteli bir eğitim ile bireylerin potansiyellerini açığa çıkarılmasına ortam sağlayarak bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerini desteklemek hedeflenmiştir.

 

Koruyucu sağlık hizmetleri, ilk yardım bilinci, sağlıklı beslenme ve kitap okuma alışkanlığı kazandırılması ile ilgili çalışmalar hedeflenmektedir.

 

Tüm engel grubundaki çocuklardan durumu uygun olanlar; okulumuzda kaynaştırma eğitimine alınmakta, destek eğitimi yoluyla eğitim hizmetlerinden yararlandırılmaktadırlar.

 

Öğrencilerimizin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla yerel ve ulusal düzeyde sportif, sanatsal ve kültürel faaliyetler gerçekleştirilmektedir. Ancak mevcut durumda söz konusu faaliyetlerin izlenmesine olanak sağlayacak bir yapı bulunmamaktadır.

 

Öğrencilerin motivasyonunun sağlanmasının yanı sıra aidiyet duygusuna sahip olması eğitim ve öğretimin kalitesi için bir gösterge olarak kabul edilmektedir. İftihar belgesi alan öğrenci oranı da bu kapsamda temel göstergelerden biri olarak ele alınmıştır. Benzer şekilde, disiplin cezalarındaki azalış da bu bağlamda ele alınmaktadır.

 

Sınıf rehber öğretmenlerince kişisel, akademik ve mesleki rehberlik etkinlikleri yapılmaktadır. Çocuklara şiddet ve çocuk istismarını önlemeye yönelik yapılan etkinlikler ile madde bağımlılığı ve zararlı alışkanlarla mücadele konusunda faaliyetler gerçekleştirilmektedir.

 

Eğitimin tüm kademelerindeki özel eğitim ve rehberlik hizmetlerinin etkililiği ve verimliliğinin artırılması hedeflenmektedir.

 

Bütün bireylerin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını ve öğrencilerin akademik başarı düzeylerini artırmayı hedeflemekteyiz.

 

 

Eylemler

 

 

 

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

 

2.1.1.

LGS sınav sonuçları analiz edilerek, veriler öğretmenler kurulunda ve zümre toplantılarında yönetici ve öğretmenlerce paylaşılacak ve gerekli önlemler alınacaktır

BRANŞ ÖĞRETMENLERİ İDARECİ VE VELİLER

 

SINAV SONRASI

 

2.1.2

Eğitimin her kademesinde gerçekleştirilen sosyal, sanatsal ve sportif faaliyetler ve bu faaliyetlere katılan öğrenci sayısı artırılacaktır

 

TÜM PAYDAŞLAR

 

EĞİTİM SÜRESİNCE

 

 

2.1.3

Okul sağlığı ve hijyen konularında öğrencilerin, ailelerin ve çalışanların bilinçlendirilmesine yönelik faaliyetler yapılacaktır. Okulumuzun Beyaz Bayrak ve Beslenme Dostu Okul gibi projelere katılmaları desteklenecektir

 

 

OKUL YÖNETİMİ VE ÖĞRETMENLER

 

 

EĞİTİM SÜRESİNCE

 

2.1.4

Eğitim Bilişim Ağının (EBA) ve DYNED'in öğrenci ve öğretmenler tarafından kullanımını artırmak amacıyla tanıtım faaliyetleri gerçekleştirilecek; EBA'nın ve DYNED'in etkin kullanımının sağlanması için eğitimler verilecektir.

 

OKUL YÖNETİMİ VE ÖĞRETMENLER

 

SENE BAŞI MESLEKİ ÇALIŞMALAR

 

 

Stratejik Hedef 2.2: Eğitimde yenilikçi yaklaşımları kullanarak yerel, ulusal ve uluslararası projelerle; bireylerin yeterliliğini ve uluslararası öğrenci/öğretmen hareketliliğini artırmak

Performans Göstergeleri

 

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2018

2019

2020

2021

2022

2023

PG.2.2.a

Uygulanan yerel proje sayısı

3

5

5

5

5

5

PG.2.2.b

"AB Proje sayısı

0

1

1

1

1

1

PG.2.2.c.

Uluslararası hareketlilik

programlarına/projelerine katılan öğretmen sayısı

0

2

3

3

3

3

 

Günümüzde yapılan çalışmaların izlenmesi-değerlendirilmesi ve geliştirilmesi için hemen her alanda araştırma yapılması, yapılan araştırma sonuçlarına uygun projeler üretilmesi ve iyileştirmeler yapılması gerekmektedir. Kurumumuzun, gelişen yeni ihtiyaçlara ve kalite beklentilerine cevap verecek bir yapıya kavuşması gerekmektedir.

Eğitimde kalitenin artırılması amacıyla; Okulumuz personelinin Stratejik Yönetim ve Planlama, yerel, ulusal ve uluslar arası proje hazırlama ve uygulama konusunda eğitimler alması sağlanarak, sonuçları izlenmekte ve değerlendirilmektedir.

Yerel, ulusal ve uluslar arası projeler ile kişilere yeni beceriler kazandırılması, onların kişisel gelişimlerinin güçlendirilmesi ve istihdam olanaklarının arttırılması amaçlanıyor.

 

 

Eylemler

 

 

 

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

 

2.2.1.

Okulumuzun stratejik yönetim yaklaşımına geçişi için yönetici ve öğretmenlere periyodik olarak stratejik yönetim ve planlama eğitimleri verilecektir

 

OKUL YÖNETİMİ VE ÖĞRETMENLER

 

SEMİNER DÖNEMLERİ

 

2.2.2

AB'ye üyelik sürecinde ülkemizin eğitim ve öğretim 2023 hedeflerine yönelik çalışmalarına okulumuz personelinin ERASMUS+ programı kapsamında aktif katkı ve katılımları sağlanarak hareketlilik düzeyi artırılacaktır.

 

OKUL YÖNETİMİ VE ÖĞRETMENLER

 

SEMİNER DÖNEMLERİ

2.2.3

TÜBİTAK vb.Proje yarışmasına öğrenci ve öğretmenlerin katılımı artırılacaktır

OKUL YÖNETİMİ VE ÖĞRETMENLER

EĞİTİM YILI BAŞINDA

 

 

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE

 

Stratejik Amaç 3: Beşeri, fiziki, mali ve teknolojik yapı ile yönetim ve organizasyon yapısını iyileştirerek eğitime erişimi ve eğitimde kaliteyi artıracak etkin ve verimli işleyen bir kurumsal yapıyı tesis etmek.

Stratejik Hedef 3.1: Eğitim ve öğretim hizmetlerinin etkin sunumunu sağlamak için; yönetici, öğretmen ve diğer personelin kişisel ve mesleki becerilerini geliştirmek.

 

 

Performans Göstergeleri

 

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2018

2019

2020

2021

2022

2023

PG.3.1.a

Lisansüstü eğitimi tamamlayan personel sayısı

0

2

2

3

4

5

PG.3.1.b

Başarı belgesi verilen personel sayısı

1

2

2

2

2

2

PG.3.1.c

Üstün başarı belgesi verilen personel sayısı

0

0

1

1

1

1

PG.3.1.d

Ödül alan personel sayısı

0

0

1

1

1

1

PG.3.1.e

Ücretli öğretmen sayısının toplam öğretmen

sayısına oranı (%)

0

0

0

0

0

0

PG.3.1.f

Norm kadro doluluk oranı%

%100

%100

%100

%100

%100

%100

PG.3.1.g

Asil yönetici sayısının toplam yönetici sayısına

oranı (%)

%100

%100

%100

%100

%100

%100

 

 

Kurumumuzun görev alanına giren konularda, faaliyetlerini etkin bir şekilde yürütebilmesi ve nitelikli ürün ve hizmet üretebilmesi için güçlü bir insan kaynağına sahip olması gerekmektedir. Bu bağlamda okulumuzun beşeri altyapısının güçlendirilmesi hedeflenmektedir.

2018 yılı içerisinde mahalli olarak gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerine 10 öğretmen katılmıştır. Görevlerinde üstün başarı gösteren yönetici, öğretmen ve personel mevzuatta belirlenen kriterler doğrultusunda ödüllendirilmektedir.

 

 

Eylemler

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

 

3.1.1.

Yönetici, öğretmen ve diğer personellerin kişisel ve mesleki gelişimi için, yıllık merkezi veya  mahalli hizmetiçi eğitim faaliyetlerinden en az birine katılımı

sağlanacaktır.

 

OKUL YÖNETİMİ

 

EĞİTİM SÜRESİNCE

 

3.1.2

Bilgi birikimi ve tecrübe paylaşımını artırmak amacıyla kurum/kuruluş ve STK'larla insan kaynaklarının geliştirilmesi kapsamında yapılan ortak faaliyetlere

katılımcı sayısı artırılacaktır.

 

 

OKUL YÖNETİMİ

 

EĞİTİM SÜRESİNCE

3.1.3

Başarılı   yönetici    ve    öğretmenlerin                 ödüllendirilmesi

sağlanacaktır

 

OKUL YÖNETİMİ

DÖNEM SONUNDA

 

 

3.1.4

Okulda yapılan öğretmen zümre toplantılarına okul yöneticilerinden birinin katılımı sağlanacak, alınan kararlar diğer öğretmenlerin gelişimine katkı sağlamak amacıyla okulun web sayfalarında yayınlanacaktır.

 

OKUL YÖNETİMİ

 

 

YIL BOYUNCA

 

 

 

  1. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME

 

2019-2023 Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu

 

 

Kaynak Tablosu

2019

2020

2021

2022

2023

Toplam

Genel Bütçe

0

0

0

0

0

 

Valilikler ve Belediyelerin Katkısı

0

0

0

0

0

 

Diğer (Okul Aile Birlikleri)

3.000

4.500

4.500

5.000

5.500

22.500

 

 

  1. BÖLÜM: İZLEME VE DEĞERLENDİRME

 

Okulumuz Stratejik Planı izleme ve değerlendirme çalışmalarında 5 yıllık Stratejik Planın izlenmesi ve 1 yıllık gelişim planın izlenmesi olarak ikili bir ayrıma gidilecektir.

Stratejik planın izlenmesinde 6 aylık dönemlerde izleme yapılacak denetim birimleri, il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü ve Bakanlık denetim ve kontrollerine hazır halde tutulacaktır.

Yıllık planın uygulanmasında yürütme ekipleri ve eylem sorumlularıyla aylık ilerleme toplantıları yapılacaktır. Toplantıda bir önceki ayda yapılanlar ve bir sonraki ayda yapılacaklar görüşülüp karara bağlanacaktır.

Tekkiraz Ortaokulu Stratejik Plan 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.02.2020 - Güncelleme: 18.02.2020 11:02 - Görüntülenme: 513
  Beğen | 0  kişi beğendi